Patates Çorbası Nasıl Yapılır?

Efenim insan yalnızken hep yemek yapası geliyor. Ah bir de yiyen olsa. Ailemden ayrı kaldığım şu günlerde kendimi mutfağa kapattım. Sonra dedim ki arkadaş neden bloga yazmıyosun? Çorba bile yapamayanlar vardır sonuçta. Ivır Zıvır yazan insansın, anlatsana!

Malzemelerimiz:

  1. 3 orta boy patates
  2. 4 su bardağı su
  3. 1 çorba kaşığı un
  4. 1 tatlı kaşığı tereyağ
  5. 1 su bardağı süt
  6. Tuz,pulbiber ve dereotu


Efenim patateslerin kabuklarını soyup, 4'e falan bölüp 4 su bardağımız su ile kaynatıyoruz. Normal bildiğimiz hani şu bıcak saplayınca parçalanır ya, heh öyle işte. Patateslerimizi blendırdan geçiriyoruz. Ayrı bir yerde de un ve tereyağını kavuruyoruz. Sütümüzü de az az ekledikten hemen sonra patatesleri de ekliyoruz. Tuzunu da ekleyip 5 dakika daha pişiriyoruz. Eğer çok katı ise, suyla sulandırabiliriz. Üzerine de pul biberi ilen dereotu ekledik miydi? Ohh afiyet olsun.

Sonuç: Patatesi seviyorum. Çorbasını da seviyorum. Dereotu sevmeyen olabilir diye tabağa ekliyorum fakat dereotuyla pişince daha bir güzel oluyor. 

Yorumlar

  1. çok lezzetli görünüyor :)
    ben de okuyorum sürekli, ses vereyim dedim bu güzel çorbaya :D
    selametle :)

    YanıtlaSil
  2. Çok teşekkür ederim hatun :) Sevindirdin beni :)

    YanıtlaSil
  3. Dah dün yaptım içtim çok güzel olur bu çorba ama tarifini yazmadım sen benden çok yaşayaçaksın eline sağlık canım

    YanıtlaSil
  4. şu anda pattislerim pişiyor bakalım ben yapınca da leziz olcak mı :) :) bana kolay kek pasta böğğğrek tarifi de lazım :) denediklerinden bekliyorum :) bloğun yemek bloğuna doğru sürüklensin bakalım :)
    -

    YanıtlaSil
  5. Patatesin çorbasımı olur yahu :)

    YanıtlaSil
  6. vallahi benim bloğum da karışık ben de bir iki tarif yazayım nasılsa karışık diye şuan yemek bloğuna dönmek üzere :)))
    sonumuz bir olmasın ne diyelim :))

    değişik çorbalar yapabilsem de bunu bilmiyordum.bak ne iyi oldu yazman..deneyeceğim.ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  7. @kardelen sezgin, Allah gecimizden versin yahu, daha çok genciz :) Afiyet olsun ^^

    @uzmanamator, afiyet bal şeker olsun bebişim. Hatta bebişine yarasın :) Sana da tabi ;) Börek poğaça falan hepsinden eklerim yine :)

    @Aksilaz, ohhooo. Bu bitince ıspanak çorbası da denicem. değişik şeyler denemeyi seviyorum :/

    @güzel şeyler dükkanı, ben de ondan korkuyorum şimdilerde. aklımda devamı da var fakat sanırım ikinci bir blog açabilirim bu konuda :)

    YanıtlaSil
  8. Beklemekle gecti omrümüz. Kimi okula gittik aklımız yolda, kimi çorba pişirdik dalgın.. nisanlar geçti kalbimizden ve eylüller kaldı elimizde. Bekledik biz yalnız kalpler kulübü mensupları. Biri gelsin, ruhumuzda açan gizli çiçekleri kokusundan tanısın diye. Aklımızın ara sokaklarında dolaşan delileri bağlasın diye. Ahh zaman... Neden mi yazıyorum şimdi? Kalbim kalbini tanıdı çünkü, yalnız olmadığını "bil istedim".

    YanıtlaSil
  9. neden yazıyosun bilmem ama çok güzel yazıyormuşsun sayın Adsız. Bildim, teşekkür ederim.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bi sesin çıksın..