Namaz Kılmayla Başladı Her Şey

19:59 -Sonra bunların ardından öyle bir nesil geldi ki, namazı terkettiler, heva ve heveslerine uydular; onlar bu taşkınlıklarının karşılığını mutlaka göreceklerdir. (Cehennemdeki "Gayya" vadisini boylayacaklardır.)

5:55 -Sizin asıl dostunuz Allah'tır, O'nun Resulüdür ve namazlarını kılan zekatlarını veren ve rükû eden müminlerdir.

4:77 -Kendilerine, "Ellerinizi savaştan çekin, namazı kılın, zekatı verin" denilenleri görmedin mi? Üzerlerine savaş yazılınca hemen içlerinden bir kısmı insanlardan, Allah'tan korkar gibi, hatta daha çok korkarlar ve "Rabbimiz! Niçin bize savaş yazdın? Ne olurdu bize azıcık bir müddet daha tanımış olsaydın da biraz daha yaşasaydık?" derler. Onlara de ki: "Dünya zevki ne de olsa azdır, ahiret, Allah'a karşı gelmekten sakınan için daha hayırlıdır ve size kıl kadar haksızlık edilmez."

24:37 -Birtakım insanlar (Allahı tesbih ederler) ki, ne ticaret ne de alış veriş onları Allah'ı anmaktan, namaz kılmaktan ve zekat vermekten alıkoymaz. Onlar, kalplerin ve gözlerin allak bullak olduğu bir günden korkarlar.

29:45 -Sana vahyedilen Kitabı oku ve namazı kıl. Muhakkak ki namaz hayasızlıktan ve kötülükten alıkoyar. Allah'ı anmak elbette en büyük ibadettir. Allah yaptıklarınızı bilir.

Demiş Allah kitabında. Benim bunu öğrenmem biraz geç oldu. Yani bize Kur'an hep Arapçasıyla okutuldu. Uzunca bir süre anlayamadığım bu harfleri öğrenmeye çalıştım. Öğrendim de. Okudum. Okudum fakat hiç bir şey anlamadım. İşte Müslüman'ın yapmaması gereken şeylerden bir tanesi de buydu. Okuyordum, anlamıyordum, anlamadığım için hayatıma bir türlü endekse edemiyordum.

Asr suresinin anlamını okuyunca, aslında her harfin başka bir anlamı olduğunun bilincine vardım. Asr suresinin bu yüzden başka bir anlamı vardır bende. Diğer sureleri öğrenmeye başladım.Namaz kılmaya merak saldım. Sonra namaz kılınca namazın değerini başka bir anladım. Söylediğim duaların anlamını bilince daha fazla zevk aldım..

Anlatmaya çalıştığım, ne dediğinizi bilinçli olarak söyleyince daha güzel, daha huzurlu yaşıyorsunuz. Kur'an da Allah bizim kötülüğümüze hiç bir şey söylemediğini anlayıp, buna ayak uydururak yaşarsanız, dünyada da ahirette de kazanıyorsunuz. Dünyasından eminim fakat ahiretime de Allah a güveniyorum. Bu konuda söyleyeceklerim bu kadar.

Yorumlar