Eğitim Fakültesi Sorunsalı

Bildiğiniz üzere son zamanlarda formasyon alanında olabildiğince büyük adımlar atıldı. Artık formasyon denilen şey sertifika adı altında okullar tarafından dağıtılır oldu. Her okul kendi öğrencilerine öncelik tanımak üzere kurgulandı. Son kararla kontenjanların da okullar tarafından belirleneceği ve bu yüzden arttırılacağı da bildirildi.

Gelin görün ki, takip ettiğim bazı forumlarda, facebook gruplarında bu konu olabildiğince aşağılandı. Zira eğitim fakültesinde okuyan insanlar verilen formasyonu kendi haklarına saldırı olarak nitelendirdiler. Sanki formasyonu alan her insana "tamam hadi gel, artık sen şu okulda öğretmensin"demişler gibi bir kuyruk acısı ortaya çıktı.

Bizim komşu teyzenin oğlu eğitim fakülteli. Eğitim konusunda o kadar iyi ki, anlatmakla bitiremiyordu komşu teyze. Yaklaşık 10 yıldır kpss ye girmiş fakat bir türlü bir yere yerleşememiş. kendisi. Aslına bakarsanız biz hep sanıyorduk ki eğitim fakültelerinde verilen eğitim gerçekten muhteşem. Fakat kpss ayrı bir dünya sonuçta. Neyse abimiz kazanamamış bir türlü, o yüzden evde özel ders vermeye başlamış haklı olarak. Sonuçta eğitim fakültesinden çıkıp kimyager olamazsınız değil mi? Neyse, ders verdiği öğrenci adamın aşağılamalarına dayanamayıp; annesine şikayet etmiş adamı. Annesi de gelip adamın annesine şikayet etmiş. Adamın annesi de gelip oğluna söylenip durmuş. Adam dönmüş "Ben eğitim fakültesinde okudum, öğrencinin nasıl eğitileceğini senden öğrenecek değilim" demiş. Kadın hak vermiş doğal olarak. Sonra gözünden bir damla yaş akmış ve çocuğuyla gurur duymuş. Fakat öğrencisi olan çocuk bir daha gelmemiş evlerine.

Bilen bilir, bilmeyene göğsümü gere gere söylerim ki ben kendimi bildim bileli okuyorum. Ufak bir hesaplamayla farkına vardım ki 20 yıldır okuyormuşum. 20 yıldır kaç tane hocam oldu, kaç öğretmenle muhatap oldum hiç bilmiyorum. Öğretmenlik dediğiniz olayın "öğretme" eylemini yapabilecek insanlara verilmesi düşüncesindeyim. Yani eğitim fakültesinde okudunuz diye, öğretmen olamıyorsunuz sayın çok bilmiş fakülteli. O eğitimi almış olmanız, sizi o eğitimi verebilecek niteliğe getirmiyor maalesef. Tıpkı formasyon alan bir 4 yıllık üniversite mezunu gibi. İnsanın içinde gerçekten öğretme eylemi varsa ve zamanında eğitim fakültesine gidememişse, formasyon alabiliyor olması sizin zorunuza gidiyor olmamalı. Zira hepimiz aynı yollardan geçiyoruz. Hepimiz ortak şartlarda yarışıyoruz ki bunun adına da kpss diyorlar. Sen formasyon aldın, hadi geç şöyle denmiyor. Puanına ek puan da gelmiyor.

Eğitim fakültesinde okuyup, eğitim alamayan öğretmenlere sözüm. Sizler öğrencilere hiç bir şey öğretemezken, ezikliğinizi formasyon alacaklardan çıkarmayın. Benim gibi bölümünün eğitim fakültesi olmayanlar ne yapacaklar peki? Liselerdeki grafik derslerine resim öğretmenleri mi girecek? Onların işi tuvalle, bilgisayarla değil oysa ki?!

Atıp tutmalarınızdan vazgeçin. Oturun kpss'nize çalışın. Ve hatta eğitim fakültelerini kapasın devlet, öğretmen olmak isteyen gitsin formasyonunu alsın, sonra öğretmen olsun paşa paşa. Bunca eğitim fakültesinden çıkan insan; hayatlarını tek bir mesleğe adamasın ki, öyle olduğunu da hiç sanmıyorum.

Yorumlar

  1. Bu aralar o yoğunluğu biz de yaşıyoruz.Formasyon yoğunluğunu.Herkes kuyruk oluyor kaç gündür fakültemizde.
    Ben de eğitim fakültesindeyim bu arada.Eğitim fakültesinde okuyup da öğretmenlik mesleğini hakkıyla yapamayacak o kadar çok insan var ki anlatamam.Bu konuda çok haklısın.Ama eğitim derslerinin katkısını göz ardı edersek de haksızlık olur .Sevgiler :)

    YanıtlaSil
  2. Bastırıp tonlarca parayı formasyon alınca Ali Ağaoğlu bile olabilirsin ama

    YanıtlaSil
  3. Bence formasyon fiyatı düşürülmeli zaten. İsteyen olmalı öğretmen

    YanıtlaSil
  4. formasyon sorunsalının bu açısını hiç düşünmemiştim. Ayrıca eğitim fakültesi mezunları çok bilmesin lütfen biz ne diye okuyoruz? Hayat bir yarış kimse kimseyi ilgilendirmez. Okurken çok güldüm yani. Öğretmen olmak iki dersi geçip mezun olmakla olsaydıııııı...
    Öğretmen olmak herkesin harcı değil ama ne yazıkki şuan ki sistem de öğretmen olma kriterlerine göre değil sınavda en iyi puan yapanı atıyor..

    YanıtlaSil
  5. Bende formasyon alan biriyim ve eğitim fakültesi mezunlarından bir ton eleştiri aldım...Şuan hepsine yazdıklarını okutmak istedim, gazetede falan yayınlansaydı keşke yazın. Neyse malum günümüzde yine sistem değişiyor :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim. yazımı bu kadar beğenip böyle bir yorum yapmanız beni inanılmaz mutlu etti :)

      Sil

Yorum Gönder

Bi sesin çıksın..