Yer Keşfi: Meşhur Pide 1967

Merhaba sayın okuyucum

Bir mekan yazısı ile tekrar sizlerleyim. Bugün yıllardır önünden geçtiğim fakat bir türlü içine girmeye cesaret etmediğim Meşhur Pide 1967 hakkında bir kaç şey söylemek istiyorum. Öncelikle mekana neden girmediğimi açıklayayım, dışardan görünüşü nedense bana hep içkili mekanmış hissi yaratmıştı. Öyle bir ambiansı varmış gibi gördüğümden girmiyordum. Fakat geçen gün arkadaşlarımın gitmesi ve yedikleri pideden çok memnun kalması üzerine gittim.



Ordu'nun meşhur pidecisiymiş kendileri. Mekana girince inanılmaz sıcak bir yer karşılıyor sizi. Fotoğrafta gördüğünüz üzere her yer kırmızı. Aman Allah'ım muhteşem bir yer. Tavandaki aynalar, kırmızı tuvalet kapısı, masalar, sandalyeler, yerdeki parkelere kadar her şeye hayran kaldım. Mekanın ambiansı gerçekten mükemmel. Gelelim servise..

Burada en ucuz pide kaşarlı ve fiyatı 13 tl. Kendilerine özel pidelerinin fiyatı ise 17 lira. Kavurmalısı, kıymalısı, karışıklısı falan derken 13 ila 18 lira arasında damak tadınıza uygun pideyi seçiyorsunuz. İçecek fiyatları pahalı geldi bana ki ben pidenin yanında içecek tercih etmem zaten. Kola ve türevleri 3,5 tl iken, ayran da 2,5 lira idi yanlış hatırlamıyorsam. Biz pide sonrası çay istedik ve çaylar şirkettendi. Bakın bu çok büyük bir artı gözümde.

Pidenin tadına gelecek olursak, ben mekanın karışık özel pidesini seçtim. İçinde kavurma,kıyma, kaşar peyniri, biber, domates vardı. Oldukça lezzetliydi. Çok güzel pişmişti ki, genelde pişme konusunda sıkıntılı olur pideler. Fakat bi Sürmene pidesi değildi. Özellikle kaşar peynirinin normal peynir olması, beni o Karadeniz pidecisi havasından çekip aldı. Çünkü Trabzon peyniri vardır ki, Aman Allah'ım yani yok böyle bir şey. Bir daha gittiğimde özellikle kaşarlı yemek istiyorum. Trabzonda yediğim peynirli pideler ile karşılaştırmak adına..

Evet, tekrar gideceğim mekana. Hatta canım pide yemek istediğinde, mutlaka uğrayacağım yer olacak kendisi. Çünkü kavurmalısı da ayrı bir güzeldi.Ben her şeyi içinde barındıran bir pide seçtim ki, tüm şeyleri aynı anda tadabileyim diye. Ve evet, herşey çok güzeldi. Ama kaşarlı pidede aklım kaldı, ne yalan söyleyim.

Pideler oldukça büyük porsiyonla geliyor. Yok efenim böyle ciks mekana geldik, tabağımıza sosla iki gülücük atıp bir sürü para alacaklar bizden korkusuyla yemeyin pidenizi. Ellerinizle girişin. Evet, mekanın ambiansı muhteşem ama pide yemenin de bir adabı var. Böyle parmaklarınızla yiyeceksiniz ki ayrı bir tadı olsun. Zaten mekan size bu hizmeti de sunuyor; tüm porsiyonu dilimliyor. Ben porsiyonumu bitiremedim, bu yüzden çok aç gidin mekana. Güzelce karnınız doyar, aç kalmanıza imkan olmaz. Bir de sütlacı vardı ama ben çok doyduğumdan yiyemedim. Bence onu da deneyebilirsiniz. 

Bunun haricinde o kırmızı tuvalet kapısına diyeceğim var mekandan bağımsız olarak. Yapan abiler gerçekten odunu kesip koymuşlar. Çok kaliteli malzeme kullanmışlar,tebrik ediyorum ama benim gibi 50 kilo ve gücü belli seviyede olan insanlar için gerçekten girip çıkmak eziyet. Kapının arasında sıkıştım. Aslında kovboylar gibi itip girecektim tuvalete ama olmadı. Çünkü kapı oldukça ağır ve zor benim için :) Hani sırf o kapıyı itmek için bile gidebilirsiniz mekana. Ama görünüşü çok tatlı. Resmen aşık olunmaklık. 

Genel anlamıyla pidesinden, servisinden ve mekanın ambiansından çok memnun kaldım. Meşhur olmayı hak etmiş İstanbul gibi bir yerde. Pide seviyorsanız veya Mecidiyeköy'de yemek yiyecek bir yer arıyorsanız; mutlaka gidin, tadın. Sonra gelin bana anlatın. Böyle önerdiğim yerlere gittiğinizde ben mekan sahibinden çok memnun oluyorum sebepsiz. Teşekkür ederim, afiyet olsun :)

Adres: Mecidiyeköy Mahallesi, Selahattin Pınar Caddesi No:24/G 
(Mecidiyeköy'ün merkezinde bulunan caminin hemen yanındaki sokağın kölesinde )

Yorumlar

  1. Ben ordulu biri olarak meşhur pideyi başka birinden dinlemek bi garip geldi ama guzel bir yazı olmuş meşhur pide ordulular için bir kültürdür pide yemenin farklı bir versiyonudur yediğin şey pide olmaz memleket olur çocukluğun olur 7 yaşındayken deden seni götürmüştür meşhur pideye 16 yaşındayken sen sevgilini goturmussundur eğer orduda yasamissan birsekilde meşhur pide ye yolun dusmustur şimdide Istanbul dalar çok şükür yemek için 1 sene beklemiyoruz iyiki varsın meşhur pide

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bi sesin çıksın..