İlk 10 Film!

İzlenmesi gereken 10 filmimden bahsediyorum sayın izleyici. Bunları izlerseniz, pişman olmazsınız. En azından ben olmamıştım. Zira ben çok zor film beğenirim. Bağlayıcı filmlerimden ilk 10. Aslında 50'ye kadar yolu var bunların ama abartmayım dedim. Buyrun:

10-ÖLÜM FISILTISI

Filmde ufak bir çocuğu kaçıran kişilerin başına gelen ilginç ölümler söz konusu. Çocuk çocuk değil, şeytan adeta. Aslında filmi izlerken şeytan kulağa nasıl fısıldarmış, nasıl kötülükleri içine işlermiş insanın farkına varıyorsunuz. İçiniz ürperiyor ani çıkışlarda. Ani ölümler ise tınısıyla çok hoş. Korku-gerilim seviyorsanız ve izlemediyseniz; izleyin.

9-BÜŞRA FİLMİ

Büşra olan herkesin izlemesi gereken film. Her izleyen arkadaşımın beni arayıp "AAAaa aynen sen" dediği film. Beni yansıttığı için olsa gerek çok seviyorum. Filmde kapalı bir genç kızın, tamamen farklı dünyadan birine aşık olması işlenmiş. İşlenmiş ama içimize işliyor resmen. Kapalıların da, açıkların da aşırılıklarını gözümüze soksa da, ben göz kırpmadan izlemiştim. Benim için önemli olan akıcılık. Hee ben filmdeki Büşra kadar aptal değilim, o ayrı.

8-23 NUMARA

Filme başlarken inanılmaz sıkılıyorsunuz. Karanlık ve sıkıcı. Fakat ortalara geldiğinizde inanılmaz içine alıyor sizi ve en sevdiğimiz şey oluyor. Sonunda aslında herşey başka çıkıyor. Biraz Zindan Adası havası olsa da o filmi de seviyorum zaten. Film boyunca varlığını sürdüren 23 numaranın hayatınız olduğunun farkına varıyorsunuz ki enteresan.

7-KELEBEK ETKİSİ

Nefes almadan bi'film izlemek istiyorum derseniz işte bu! Filmde zamandan zamana atlıyorsunuz fakat öyle atlayışlar oluyor ki hayatınızda "keşke" demenin ne kadar gereksiz olduğunun farkına varıyorsunuz. O keşkeler gerçekleştiğinde hep daha kötüsüyle karşılaşıyorsunuz çünkü. Hep daha kötüsü.. Muazzam bir kurgusu var ve sizi etkisi altına alıyor. Genç bir çocuğun, hafıza oyunlarının hayata adapte olabilmesini anlatan süper bir film.

6-KÜÇÜK KIYAMET

Türk yapımı bir filmi nasıl beğenirsin?! Hem de korku! Dediğinizi duyar gibiyim. Hayır, bu filmi izlememişsiniz. İzlerken film sizi içine alıyor. Çünkü bir aile söz konusu. Ailenin başına gelen korkunç olayların sonucunda izleyenleri çok büyük bir süpriz bekliyor. Bu tip filmleri sevdiğimi söylemiştim değil mi?

5-ANESTEZİ

Ağlarsa anam ağlar gerisi yalan ağlar modunda bir film. Çok ünlü ve genç bir iş adamının kalp nakli esnasında uyanıp, bilinçaltında aslına başına gelen olayları algılaması üzerine yapılmış psikolojik gerilim filmi. Psikolojinizi bozuyor, evet. Kimseye güvenmek istemiyorsunuz. Zira güvenilen dağlara yağan karı kalp nakli sırasında öğrenmek süper. Özellikle ameliyat sahnesi falan süper. Yok kalbim dayanamaz demeyin, izleyin.Konulu ve aile boyu izlenecek film her ne kadar +13 olsa da.

4-PERS PRENSİ

Fantastik filmlerden nefret ederdim Pers Prensi ile tanışmadan önce. Oyunuyla cep telefonumda tanışıp, bilgisayara taşıdığım ve filmi de merak ettiğim o muazzam karakter. Tamam, karaktere aşığım fakat orada var olan aşka daha bir aşığım. Film "Derler ki, bazı hayatlar zaman içinde bağlıdır birbirine.. Çağlar içinde yankı bulan eski bir çağrıyla zincirlidir ötekine" Film zamanı geri alabilen bir kum üzerine kurulmuş olsa da, hayatların bağlantılı olması, başrollerin ölümleri ile sizi sizden alacaktır. Nefessiz bitireceğiniz, akıcılığın dibi, tüm kötü tarafların bi yana bırakılıp sadakat ve sevgi üzerine kurulan hayat.. Bunu izleyin!

3-CHARLİE'NİN ÇİKOLATA FABRİKASI

Çocuk musun sen?! dediğinizi de duyar gibi oldum. Hayır, değilim. Zaten sevdiğim kitapların başında da "Küçük Prens" gelir. Çünkü çocuksu duygular unutulmamalıdır. Çocuk-büyük herkesin izleyebileceği bir film bu. Fakir olan Charlie'nin başına konan talih kuşu karşısında ailesinden vazgeçmeyişi, aile bağları, çocukların şımarıklığı karşısında başlarına gelenler gibi pek çok konuya ev sahipliği yapıyor. Çocuğunuz varsa, izletmeden büyütmeyin.!

2- FORREST GUMP

Bunu yazmasam olmaz. Bu bir klasik. Bunu izlemiş olduğunuzu varsayıyorum. Her koşana "koş forrest" her uzun süreli otobüs beklediğinizde "Forrest oldum yaa" tribine gireceğiniz muazzam film. Bi sürü olay tek bir adama bağlanmış fakat öyle çok sırıtmamış. Uzunca bi film olmasına rağmen Tom Hanks'in muazzam oyunculuğu sizi filmden asla uzaklaştırmıyor. Bir adam koşarak ne kadar uzaklaşabilir, izleyip görün.

1-BEASTLY

Türkçesini bilmiyorum filmin. İzleyeceksiniz alt yazılı izleyin. Bu filmi izleyin. Çok yakışıklı bir adamın, bir cadıyı aşağılama hatasına düşmesine şahit olacaksınız. Cadı bu, boş durur mu?! Kendisini çirkinlikle cezalandırıyor. İnanılmaz yakışıklı olan adamı inanılmaz çirkin olarak görüyorsunuz filmde fakat inanılmaz çirkin haline aşık oluyorsunuz. Kişilik terbiyesini saniye saniye izleyeceğiniz bu filmi asla ve kat'a kaçırmayın. Hee izlediğim ender aşk filmlerindendir bu arada. "Böyle bir aşk hayal edebiliyor musun?" der başrol tatlı kızımıza.

Bunlara ek olarak My Name is Khan, Zindan Adası, Kör nokta, Equilibrium gibi bi sürü film daha sayabilirim sanırım. Mesela Şeytan korku filmi klasiğidir. Sonra Korkunç Bir Film serilerinden özellikle 1 ve 2 si kaçırılmamalıdır. Kemik Koleksiyoncusu süper bir polisiyedir. Susturun beni daha da yazmıyım.

Yorumlar

  1. izlenmesini istediğin ilk 10 film. :) veya önerdiğin...

    YanıtlaSil
  2. Eveti başlığım biraz ıvırlı olmuş :)

    YanıtlaSil
  3. büşrayı büşra olduğun için beğendiğini varsayıyor ve görmezden geliyorum :)

    YanıtlaSil
  4. destedeki filmlerden forrest gump, 23numara ve kelebek etkisini izlemiş etkisinde kalmıtım uuzn yıllar. hani pek j-huyum olmasa da oturup bir kez daha izlenir bu filmler. anestesi merak aşamasında kalmıştı. beastly'i ise izlememiştim.
    burada gördükten sonra izledim. ve beğendim.
    benim bir numaram olmasa da güzel filmdi..çok güzel..

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bi sesin çıksın..