İşin Rengi Değişti!


Herşeyde olduğu gibi burada da işin bişeyini çıkarmayı başaran Türk Toplumuna sevgilerimi sunuyorum. Kandırılmış gibi hissediyorum da kendimi. Bundan bir önceki yazıma bakın! Ben "ağaç sevgisi" adına gidip orada oturma eylemine destek vermiş bir insanım.

Bakıyorum ki, olay ağaç sevgisi değil. Ağaçların kesilmesine olan tepki hiç değil. Olayın boyutu ve rengi ülke bütünlüğünü ve huzurunu bozmaya kadar gitmiş. Kamu malları zarar görmüş. Bir sürü ilginç grup gelip, İstanbul'un sokaklarını talan etmiş. Kaldırım taşını söküp polise atmış. Sokakları kirletmiş, sonra temizlediğinde ise çok iyi bi'şey yapmış gibi reklam etmiş. Bir de senin pislettiğin sokağı da mı devlet temizlesin?! Yoksa gelip ben mi temizleyim. Pigaucu'dur normalde kamunun yönetim şekli. "Kirleten öder!" 

Sen kirlet, sen mahvet, sen otobüsleri yak sonra ben gelip seni haklı göreyim?! Biz bugüne kadar bir çok "izinli" gösteride bulunduk. Polis bize "bacım yola taşmayın da araçların geçişinde sıkıntı olmasın" dedi yalnızca. Biz de taşmadık zaten. Adam dün çıkmış yolu kapatmış. Bir de gelmiş çok bir halt etmiş gibi anlatıyor. "Yol kapadık biz" diyor. Anarşist misin sen? Yolları tutmak, kapatmak ile hak aranmaz.

Olayınız ağaç değil. Olayınız başka. Anlarım. Sıkıntınız vardır, anlatmak istersiniz. Bunun için düzenlersin mitinglerini, yürüyüşlerini. Alanlar vardır, çıkarsın. Bu taşkınlıklarla ise yalnızca antipatimizi toplarsın. Ben sizleri haklı görmüyorum artık! Ben sizleri fitneci görüyorum. Dışarıya verdiğiniz iğrenç imajlar dolayısıyla sizlerden hoşlanmıyorum. İlerleyişimize ket vurmaya çalıştığınız bu günlerde bir silkelenin, kendinize gelin! Çünkü;

"Fitne çikarmak, adam öldürmekten daha kötüdür"| Bakara, 191

"Onlara: 'Yeryüzünde fesat çıkarmayın' denildiğinde: 'Biz sadece ıslah edicileriz' derler.
Bilin ki; gerçekten, asıl fesatçılar bunlardır, ama şuurunda değildirler."| Bakara, 11-12

Yorumlar

  1. onlar eylemcı değl cnm göz altına alınanların çoğu pkk yandaşı amacları halkı kışkırtmak,ağac sevgisinden baska herseyı gördük maalesef,ağaç sevseler yılbasında bınlerce ağacı telef etmezler bıkere..

    YanıtlaSil
  2. Büşra..

    ağaç sevgisi için ve sokata milyonlarca ölen hayvan için yasal olmayan biber gazını sıkan polisler o gaz kutularını toplamak için yeterince temizlik yapıyorlar.

    Sen hiç merak etme.

    YanıtlaSil
  3. @Terzi Esma, valla bilemedim ki :/

    @Adsız, inan şimdi Beşiktaştan gelen arkadaşımla konuşuyoruz. Polise ağır tahrik var diyor ki o da aktivist insandır. Polisle bir ara yanyana gelmişler telsizden "saldırmadıkça bişey yapmayın" deniyormuş. Tomaları yakmaya başlayınca insanlar, o zaman dağıtmaya çalışmışlar. Polisin de ilginçleri vardır ama olaylar bu kadar karışmamalı. Artık sakin olunmalı bence.

    YanıtlaSil
  4. Çok söyleyecek sözüm var ama susuyorum.

    Bize her yer artık taksim.

    Bilmem bilirmisin. Ben İstanbul çocuğu değilim İstanbullu da değilim.İstanbulu da hiç sevmem taş , apartman avm dolu diye.

    biz hala annelerimize sokaktan çiçek toplayıp , ağaç dallarında sehri izleyen çocukluğun gençleriyiz.

    ilerde çocuklarına avm parklarında plastik çiçeklerin toplanmıcanı anlatırsın.

    YanıtlaSil
  5. Ben doğma büyüme İstanbul'luyum. Burada hayat çok ilginçtir. Hep söylerim: Burada bir mekana gittiğinde ve çok sevdiğinde iyice tadını çıkar çünkü ikinci kez o mekana gidemezsin. Zira burada her gün her şey değişir. Metropol olma sonucu sanırım bu. O yüzden de İstanbul'a alışan, başka yerde sıkılır, nefes alamaz. Ben seviyorum açıkçası bu hallerini. Ama hani bu kişisel tercihtir, saygı duymalıyız :)

    Adsız seni de bi yerden çıkarıcam ama :/

    YanıtlaSil
  6. Annene karadenizin yaylalarında sarı bir çiçek olur kurusa da uzun zaman dökülmez bir çiçek vardır.

    Yolun düşünce memleketine annene çiçekten getir. Zira artık çok az açmaya başladı.

    Bilmem anlatabildim mi.?

    cevaplarımda istanbula takılma her yer bize taksim.

    YanıtlaSil
  7. Mmm anladım sanırım, sanki yani. Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  8. Anlamamışsınız, uşak medyanın gösterdiklerine bakarak yazıyorsunuz. Adalet herkese lazım.

    YanıtlaSil
  9. -Reyhanlı için bu kadar ağlamayanlar iki ağaç için Taksimi birbirine kattı.

    -..karnımdaki bebeği öldürmek hakkımdır diyerek kürtaj yasağına karşı çıkanların ağaçlar kesilince vicdanı sızladı..

    -1 Mayıs'ta ağaçları kökünden söküp polise fırlatan zihniyet, şimdi ağaç savunuyor.

    -İmamhatipliler biber gazını yerken sizin "biraz daha şiddetli" naralarınız yankılanıyor hala gökyüzünde..

    -..isminin başına TC yazan zihniyeti şimdi de AĞAÇ yazmaya davet ediyorum..

    -Kafayı çekip çekip ağaçlara sevgilim diye sarılan tipler! Ağaç sevdalısı olur tabi..

    -Taksim'de 50 ağaç için üç gündür eylem yapanlar Suriye'de onbinlerce insan ölürken gıklarını çıkarmazlar..

    -Ak Parti AVM'leri yıkıp yerine yeşil alan yapsa, alışveriş hakkımızı elimizden alamazsınız, diye kıyamet kopardı.

    -Ağaçlar kesilmiyor yalnız bunu da yanlış biliyorlar, ağaçlar sadece yer değiştiriyor.

    -..ömrü hayatı boyunca tek bir fidan dikmemiş adamlar direngeziparkı diyor polise taş atıyor. Biz de avm yapılmasına karşıyız ama bu şekilde polisi tahrik edip ortalığı karıştırmakla bir çözüme varılmaz..

    -..bir zamanlar imamhatipliler joplanırken sesini çıkartmayanlar, hakkınızı demokrasiyle arayın diyenler şimdi jop yiyor.

    YanıtlaSil
  10. Ayrica giden gitsin bosver.. Zaten böyle durumlarda kimin ne oldugu daha iyi belli oluyor. Yazini okuyunca buradan sana cok dua ettim. Inan gönlüme ferahlik verdin. Rabbimde sana her daim ferahlik versin.
    Duayla...

    YanıtlaSil
  11. Çok güzel özetlemişsin bizim de düşüncelerimizi..Dün bunu terör örgütü taraftarları yapıyordu bu gün de hak aradığını söyleyenler !Görüntülere bakınca ben arada bir fark göremiyorum...

    Belki başlangıcı masumane başlamıştı ama sonrasında masumluktan çıktı ve gittikçe de çirkinleşiyor...dış güçler yine iş başında bunun farkında değiller mi ? Farkındalarda yine devam ediyorlarsa da buna vatana ihanet denir...

    Hak aranız protesto da yapılır ama etraf talan edilmez yıkılıp yakılmaz....

    Sonumuz hayır olsun...

    YanıtlaSil
  12. Bir de not: Paylaşım butonu yoooook :)

    YanıtlaSil
  13. @aksilaz, abi benim arkadaşlarım yol kapatanlar. Benim arkadaşım dün akşam Beşiktaş meydanından aradı beni. Ben orada değildim ama arkadaşlarım oralardaydı. Hem de "marjinal" grup denilenlerden. Bence siz dolduruluşa geliyorsun.

    @Adsız,çok teşekkür ederim, Allah razı olsun. :)

    @Pabuç, bir türlü onu başaramadım ya. Sen linkimi kopyala paylaş :)

    YanıtlaSil
  14. bizde çıkıp AVM leri seviyoruz,alış veriş özgürlüğümüz elimizden alınamaz diyip sopayla onları mı kovalasam ne yapsam bilemedim şimdi :)

    YanıtlaSil
  15. yerinde tespitler :)
    ağaç, yeşil, park diye başlayan eyleme ilk gün sonuna kadar destek verirken, akşam 'ee, ne oldu şimdi?' dedim..
    konunun ağaç dışında herşeye kaymasına, densiz ve dengesiz konuşan yüzlerce insana şahitlik ettim maalesef..
    hem sivillerin hem polislerin gereksiz ve abartılı tepkilerinden bahsetmiyorum bile!!
    ve bir kez daha idrak ettim ki, bu işler bizim bildiğimiz gibi yürümüyor!! bu işlerin içinde başka hesaplar var.. ve olaylar üzerine düşünmekten aciz, bir o kadar da gaza gelmeye meyilli bir toplumumuz var.. nasıl bu kadar çabuk oyuna geldiğimizi anlayamasamda durum bu maalesef..
    ve burda güzel bir yazı var, okumanı öneririm : http://mervesebnem.com/post/51997620169/basbakan-gemileri-neden-yakt

    YanıtlaSil
  16. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  17. o ağaçlar kesilmemelei.. Ama bir adsızın dediği de doğru. Şu uzun yorum yapan adsızın.. Bilemeyeceğim de umarım şu provakatörlerin yaptığı biter. KEşke eylem başladığı gibi kalsaydı..

    YanıtlaSil
  18. Bloglarda bile ayrımcılık çıktı insanlar kaosta! İstenilen oldu ve ortalık karıştı, bu işin altında kimler var çok belli, zeka seviyeleri musait olanlar zaten biliyor ama bilmeyenler de malesef böyle ortalığı yıkıyorlar, üstelik hala avm yapılacak diye diyoralar, ya ne AVM si, öyle bir şey olmadığı da çıktı ortaya ama inatla yalanlara devam. Ayrıca ben o kadar gaz bombasını o kadar müdahaleyi de doğru bulmuyorum, sonuç olarak her tarafta suç var ama en büyük şuç ortalığı karıştırmak için uğraşıp da bunu başaranlarda. Şimdi de oturmuş götleriyle gülüyorlardır 'ohh'' çeke çeke!

    YanıtlaSil
  19. Siz biz yazman bile kafandaki düşüncenin özeti başak bişey yazmaya gerek yok. Başbakanın tavrı ne oldugunu özetliyor. Akkoyunlar uyumaya devam.

    Ayrıca adsız olarak not yazanlar karakterlerinin olmadığını ve koyun olduklarını ne güzel gösteriyor.

    YanıtlaSil
  20. aksilaz> Gerçekten yazık, gerçek koyunun bu kışkırtmalara kananlar olduğunu anlamış olsaydın sen de bir koyun olmamamış olur ve bu yorumu yazmazdın. V for vendettayı fazla kaçırmış zavallı nesil. Yazık...

    YanıtlaSil
  21. Nerenle anlıyorsun bilmiyorum ama son sözüm : hala amnlayamışsın. meydana çıkanlar pijamalarıyla oradaydılar ve tamamen halkın sesiydi. bugünden sonraki tahriklere kapılanlar olur sadece ve bu tahriği yapanda başbakan.

    ona oy verenleri zor tutuyormuş az önce söyledi bunu. yani sen ve senin gibiler onu köpeği gibisiniz. bu kadar kolay özetledi seni.

    YanıtlaSil
  22. aksilaz :)zavallı, ben ne akpye ne de başka bir partiye oy verdim. Asla akp ci değilim, savunmam sevmem fikirleri bana terstir. Sizin gibilerin şunu anlaması gerekir : 'bu olayın yanlış olduğunu düşünenleri AKPci sıfatıyla yargılayamazsınız. Akp ciler ve diğerleri diye ayrım yapamazsınız. Bu olayın yanında olanlar ve karşı olanlar diye bir ayrım yapmanız daha doğru olacaktır. Merak etme zamanla anlaşılacaktır gerçekter, ama malesef adalet yerini hep çok geç bulur, geçmişte olanlar için de adalet geç geldi, bilmiyorum bilir misin o kadarını... Sonuç olarak insanlar birbirlerine düşürülmek istendi ve başarıldı, ama bunu önlemek de elmizde lütfen aynı ülkede yaşadığımız insanlara düşman olmayı bırakalım

    YanıtlaSil
  23. Böyle çarkedip ben oy vermedim vs ve kendini erdemli bir insan gibi gösterme çabanda komik. Ben bölmüyorum başbakan bölüyor vatandaşları.

    Tekrar ediyorum : adalet herkese lazım!

    Kula kulluk etmek veya zulme ses çıkarmamak büyük şerefsizliktir.

    YanıtlaSil
  24. aksilaz:
    Yapabildiginiz iste ancak budur; "HAKARET", yikmak, bozmak, kargasa cikarmak vs. ...

    Rabbim sizi islah etsin.

    YanıtlaSil
  25. Ben senin gibi böbürlenmiyorum sadece adalet istiyorum. Toplumun bir kesimi yok farzetmek, onların yaşam standartlarını sınırlandırmaya çalışmak ve buna sessiz kalanların pişkinliği zoruma gidiyor.

    Islah edilmesi gerekenler belli.

    YanıtlaSil
  26. Ama bunu "HAKARET" etmeden, yakmadan yikmadan yapabilirsiniz. Burada bile bize:

    "adsız olarak not yazanlar karakterlerinin olmadığını ve koyun olduklarını ne güzel gösteriyor",

    demenin ne manasi var. Niye bu sekilde yaziyorsunuz. Sunu unutmayin ki kötülükle hic bir yere varilmaz.

    Rabbim "sizleri" islah etsin.

    YanıtlaSil
  27. aKarşıt olduğu görüşe hakaret edip adını bile yazmayana bunu söylerim.

    Son olarak şu ıslah etsin cümlesini kurma istersen, tadında bırak.

    YanıtlaSil
  28. Ben sahsen hakaret etmedim. Ama "su adsiz olarak yazanlara..." diye baslayip hakaren eden bizzat sizsiniz. Birde her alanda inkar var ya pes dogrusu...

    YanıtlaSil
  29. Adını yaz o zaman. Gizlenme

    YanıtlaSil
  30. Gizlenen yok ki.. Adsiz kategorisinden yaziyorum diye hakaret mi etmen lazim!?

    YanıtlaSil
  31. Tercih hakkimi kullaniyorum var mi bir sakincasi.. Sen adima degil ne yazdiklarima bak. Ayrica burada ilk adsiz olarak yorum yazan benim. Digeriyle alakam yok.

    YanıtlaSil
  32. İlk üç yorum^'da ki adsız benim. Aksi laz da benim yorumlarıma göre bişiler yazıp diğer adsız arkadaşları da içine alan yorum yazmış bulunmuş.

    Burası taksim değil.

    Burası büşranın sayfası. Birbirinize olan saygınızı adı olan arkadaşın sayfasında devam edin.

    Adsızlığıma laf eden aksi Laz'a itafen.

    YanıtlaSil
  33. Az önce yanlis yazmisim :)
    Yani bunlari yazan benim:

    Adsız dedi ki...
    -Reyhanlı için bu kadar ağlamayanlar iki ağaç için Taksimi birbirine kattı.

    -..karnımdaki bebeği öldürmek hakkımdır diyerek kürtaj yasağına karşı çıkanların ağaçlar kesilince vicdanı sızladı..

    -1 Mayıs'ta ağaçları kökünden söküp polise fırlatan zihniyet, şimdi ağaç savunuyor.

    -İmamhatipliler biber gazını yerken sizin "biraz daha şiddetli" naralarınız yankılanıyor hala gökyüzünde..

    -..isminin başına TC yazan zihniyeti şimdi de AĞAÇ yazmaya davet ediyorum..

    -Kafayı çekip çekip ağaçlara sevgilim diye sarılan tipler! Ağaç sevdalısı olur tabi..

    -Taksim'de 50 ağaç için üç gündür eylem yapanlar Suriye'de onbinlerce insan ölürken gıklarını çıkarmazlar..

    -Ak Parti AVM'leri yıkıp yerine yeşil alan yapsa, alışveriş hakkımızı elimizden alamazsınız, diye kıyamet kopardı.

    -Ağaçlar kesilmiyor yalnız bunu da yanlış biliyorlar, ağaçlar sadece yer değiştiriyor.

    -..ömrü hayatı boyunca tek bir fidan dikmemiş adamlar direngeziparkı diyor polise taş atıyor. Biz de avm yapılmasına karşıyız ama bu şekilde polisi tahrik edip ortalığı karıştırmakla bir çözüme varılmaz..

    -..bir zamanlar imamhatipliler joplanırken sesini çıkartmayanlar, hakkınızı demokrasiyle arayın diyenler şimdi jop yiyor.

    3 Haziran 2013 09:44

    Adimi yazmiyorum diye habire bana yazan aksilaz`a duyrulur.

    YanıtlaSil
  34. Yazdıkların da haklısın. Aksi laz benim dediklerimle tüm adsızlara saldırmış.

    Bir bilse ki ben ondan daha aksi Laz'ım.

    Emek sineması içinde büssürü şeyler oldu. Noldu sonuç belli.

    YanıtlaSil
  35. Valla ben karşıyım provokatörlere. Bugün Taksim'e giden yollar araç trafiğine kapandı diye Taksim Eğitim ve Araştırma Hastanesi'ne gidemeyen kadın ve iki çocuğunu gördüm. Kadının çaresizliği ne içindi? Ya da ön camına kocaman peace işareti yapıp, diğer camları çerçeveleri kırılmış belediye otobusu gördüm. Camları indirilmiş dükkanlar vardı. Ne için? Ağaç ve çevre sevgisi mi? Hadi oradan. Öyle sevgi olmaz olsun!

    Son paragraf tam olarak okunmadı sanırım. Haksızlığa uğradığın şeyi bu şekilde anlatamazsın. Yol kapayarak, benim malıma zarar vererek olmaz o iş. Ağaç sevgisinin ardına saklanarak hiç olmaz. Derdin neyse onu dile getirmenin de yolları vardır. Bu şekilde ancak birbirimize zarar veririz. Lütfen "sağduyu".

    YanıtlaSil
  36. Saldırmış yazmak ne kadar kolay dimi.

    hala daha olayların ne için başladığını anlayamamışsınız. Ama birgün sizde bugün gözyumduğunuz adaletsizliğe mahkum olacaksınız.

    YanıtlaSil
  37. Adalet anlayışımız farklı sanırım. Yol kapatmakla, cam kırmakla adalet aranmaz. Memleketin tarihine baktığınız zaman ilerleyememe sebebi hep de bu olmuştur. Halkın birbirine olan karşıtlığı. Halkı birbirine düşüren varlıklar.

    Tekrar söylüyorum; ilerlediğimiz şu günlerde gereksiz hareketler bunlar. İlla da rahatsızlık duyanlar vardır. Fakat bunu gösterme biçimleri yanlış. Savunulacak bir yanı olduğunu da sanmıyorum.

    YanıtlaSil
  38. Hala daha cevreye vurmak kırmaktan bahsediyorsun. İlla zarar verilmiştir ve bu yanlış ancak bu ülkede verilen en güzel tepkiydi bu olaylar. İstiklali, gezi parkını tertemiz yapan insanları görmediniz sanırım.

    Hala daha zulme göz yumursunuz bu çok kötü. Çıkın hükümetin yaptığını yanlış olduğunu vurgulayın, evlerinde tuttugum %50 var diyerek kendine oy verenlere köpek muamelesi yaptıgını vurgulayın, teröristlerle yaptığı pazarlığı kınayın, peşkeş çektiği vatan degerlerini söyleyin vs vs bunlardan söz etmeyip ama cevreyi yaktılar vs aynı cümleleri kuruyorsunuz.

    Olaylarda ilk 2 gün verilen tepki gayet güzeldi ve sonrasında provaköterler sahneye çıktı. Ancak bunuda körükleyen başbakanın kendisidir. Sürekli tahrik etmek, kendine oy vermeyenleri yok saymak devlet adamının yapacağı iş değil. Önce bunları bi kınayın sonra tepkinin dozu kaçtı deyin haklı olarak.

    Bi dahada bu akdar uzun yazdırmayan bana. Ne yazarsanız tekrar bunu okuyun lütfen.

    YanıtlaSil
  39. Bence biz aynı düşüncelerimizden vazgeçmicez. Anlaşamıcaz bu konuda da abi belli :)

    Olayların ilk günü oradaydım, işin rengi değişince bıraktım diyorum bas bas. Olayların renginin değişmesinden sonra hala bi'şeyler yapmak asıl o kişilere prim vermektir bence. Yani provokatörlere. Ben o yüzden onların yanında olmadım. Olmam da. Olayım buydu. Fakat karşılıklı saygımız olursa ne mutlu bize :)

    YanıtlaSil
  40. Bu haklı bir eylemdi. İster yeşili korumak adına olsun ister özgürlükleri korumak ve savunmak adına olsun. Ama madem aydın insan yapıyor bunu, aydın gibi yapmalı. Ben polisin üzerine yürüyemem, ben otobüs yağmalayamam. Ben halktan biriyim, barbar değilim. Yapılmasını da onaylayamam. Ne eylemin amacını saptıranları, ne yersiz şiddet uyguluyorsa polisi onaylıyorum. Ancak bu olumsuzluklar oradaki amaçları doğayı veya özgürlüğünü korumak olan, aklıbaşında insanlara da yüklenmemeli. Bunları engellemeye çalışan vatandaş da varmış o meydanlarda, duyuyoruz. Lütfen eleştirirken bütün eylemcileri değil, bunları yapanları ele alalım.

    YanıtlaSil
  41. işin rengi çoktan degişmişti zaten. taksim olayı bardakta son damla oldu, o kadar.

    YanıtlaSil
  42. heeey tabii ki haklısın.
    :)
    bak, blogumda bu yazının hepsini yorum olarak bırakmışsın.
    :)
    ben de yanıtladım kiii.
    :)

    YanıtlaSil
  43. @deep ben bırakmadım acaba karıştırdın mı beni sen :/

    YanıtlaSil
  44. yok karıştırmadım.
    şimdi çözdüm durumu.
    dünkü yazıma, biber gazı ve düğün konvoyu adlı yazıma, bir arkadaşımız uzun bir yorum yazmış, ben de uzun uzun yanıtladım. yorumun sonunda da senin bu yazının linki vardı, yorumu yanıtladıktan sonra, o linke tıklayıp yazına geldim, aaaa aynı yazı. sen yazını yorum olarak bloguma koydun sandım. ama şimdi anladım. başka bir arkadaşımız, ismi de yoktu, senin yazını yorum olarak koymuş. ben de o arkadaşın yorumunun sonunda senin yazını okumanı sölediğini düşündüm, tabii o arkadaşın yazısı sandım. işte ha bülle.

    yani, blogumda yazına yanıt var olmuş oldu.

    :)

    YanıtlaSil
  45. E o zaman gelip okuyayım bi zahmet bana :)

    YanıtlaSil
  46. Provakötörlere kanan zeki insanlar da var. Ne yazık ki ortalık ağardığında herşey ortaya çıkacak.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bi sesin çıksın..