Bazı İnsanlar Çok Özeller!

İnsan hayatında yüzlerce insan tanıyabiliyor. Öyle ya da böyle geçiyor günler ve bir sürü insanla muhattab oluyorsunuz. Okul hayatını fanatik bir biçimde yaşayan biri olarak söylemeliyim ki; bir sürü insan tanıdım, bir sürü arkadaşlığım oldu. Ama ile başlayacak onlarca cümle kurabilirim buraya fakat eski dostluklarıma ayıp olur. Çünkü hayatıma bir şekilde bulaşmış olan her insanın bende özel bir yeri vardır.

İşte benim için özel olan insanlarda bir tanesi Zeynep. Fotoğraftaki tatlı yanaklı, ortadaki bağyan. Bu hatun benim için çok özel çünkü en özel günlerimde hep yanımda oldu kendisi. Beni istemeye geldiklerinde  bile yanımdaydı bu hatun. "Hayır efenim, kahvenin içine tuz atmıcam" dediğimde "Peki" dedi misal. Çünkü her öneriye "peki" der o. Genellikle öğle yemeklerimizi birlikte yerdik onunla. Aslına bakarsanız, onunla yemek yemeyi o denli çok severdim ki; görür görmez acıktığımı hisseder, "hadi yemeğe" derdim. Tok olsa bile eşlik ederdi bana. Gecenin köründe, sabahın bir ucunda, ya da her hangi bir zaman diliminde arayıp sorabileceğim; günlerce aramasam da bir gün aradığımda "Nerdesin, ben şurdayım atla gel" dediğimde kalkıp geleceğini bildiğim muhteşem dostlarımdan bir tanesi kendisi. Abisiyle yaşıt olduğumdan mütevellit, ablalık sıfatını bana uygun gören, canım kardeşim. Ama gerçek kardeşim. Ailemizin de tatlı kızı. Çünkü ananem O'nu gördüğü günden beri "Hanimiş bizim şeker kızımız, iyi değil mi" diye sorup duruyor. Kesinlikle iyi bizim kızımız ve iyi olmaya her zaman hak ediyor. İyi ki doğdu o, iyi ki var.

Gelelim fotoğrafın sağ alt köşesindeki tatlı kalpli meleğe. Allah'm noolur bugün Elif'i göreyim diye düşündüğüm zamanlar oldu. Muhtemelen moralim bozuktu ve O'nu gördüğümde güleceğimi, eğleneceğimi çok iyi biliyordum. Çünkü eğer yanınızda Elif varsa, asla mutsuz olmanıza imkan yoktu. Beraber gittiğimiz bir kaç galeri'de, sanat evinde falan hep elitliğini konuşturdu. Babasının prensesi, pembe arabası, pembe kusmuğuyla falan her daim bizi güldürmeyi başardı. "Bende yapıcam hayır" cümlelerini asla unutmayacağım misal. Elifin adı Elit olmalıymışta nüfus memuru kocaman bir yanlışlık yapmış. Asaletinin yanı sıra, neşeli sohbetlerinin yeri bende her zaman ayrı kalacak. Dersin ortasında açtığımız Aşk-ı Memnu sahneleri ve Elif'in repliklerini ise unutmak için gerçekten çok uğraşacağım. O diziyi bize sevdirmeyi başardı çünkü. Alt sınıflarla mecburi aldığımız derslerde kulaklarımızın kanaması ise ayrı bir dünyaydı. Her neyseydi, Elif de çok özeldi benim için. Her zaman böyle özel kalacak. Anlatmakla anlatmayı başarabileceğim kadar iyi cümlelerim yok. Seni de iyi ki tanıdım elif insan. Ah elit diyecektim pardon.

Fotoğraftaki tek erkek figürümüz RaifCanHero'ya gelince.. Soyadı gibi kahraman bir arkadaşımızdır o. Raif'in Bağcılar'dan kopup gelen bir sahiplenme ve koruma iç güdüsü vardır . Yardımcıdır, iyi kalplidir. Aslında içkiyi bıraksa, muhteşem bir müslüman da olacaktır ama ben inanıyorum bir gün hacca bile gidecek o. Tamam canım abarttım. Fakat tövbekar olacağı konusunda çok inançlıyım. Raif de Zeynep'e yaptığı video ile anılır.

Fotoğrafta olmayan Şenel vardır bir de. "Ben o fotoğrafta neden yokum ama" dediğini duyar gibiyim. Harbiden neden yoktun sefgülüm orda? Geçen yıllarda oturduğumuz muhabbet dolu günlerimizde en büyük dert ortağımdı. Hala öyle gerçi. Başıma bir iş geldiğimde "Yaa Şenel" diye anlatır da dururum. Ciddi duruşunu sergiler ve mutlaka muhteşem bir çözüm önerisi sunar bana. Ben de dediğini yapar, ve asla pişman olmam. Bizlere verdiği akılların yarısını kendi hayatında yönlendiremez Şenel. Bu yüzden her şeyi sorgulayıcı, düşündürücü bulur. Her şey üzerine çok düşünür, çok eler. Bu yüzden düşüncelerine ve söylediklerine inanılmaz güvenirim. Bir de hakkımda düşündüklerini çat diye yüzüme söyler. "Sen bana şurada şöyle yapmıştın" diye ekler. Bu yüzden aramızda gizli saklı bir şeyler olmaz. Birbirimizin hakkında oturup kurup kurup bir şeyler, üzülmeyiz. Yanında mutlu olurum bu yüzden, rahatımdır. Dediğim gibi sefgülümdür Şenel benim. Annemin de en sevdiği arkadaşlarımdan bir tanesidir. Tatlı kızdır, iyi kızdır ve inşallah o da hep mutlu olacaktır.

Zeynep'in doğum günüsü dolayısıyla çıktığım bu yazıda aslında anlatmak istediğim başka dostlarım da vardı. Fakat şimdilik bu kadar yeter. Herkes kendine iyi davransın, dostlarının da değerlerini bilsin.

Yorumlar

  1. Arkadaki de siz misiniz? Arkadaşlık güzel şey. Kısa hayatımızı renklendiren üç beşten belki birincisi... Allah ayırmasın

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bi sesin çıksın..