Netflix ve Blutv Karşılaştırması


Merhaba sayın okuyucu

Sizleri de yakından ilgilendiren bir konu hakkında yazmak istedim bugün. İnternetten film izlemek.. Telif haklarına ve kopyacılığa karşı koymak adına Netflix'e üye olmuştum. Fakat içerikleri beni fazla tatmin etmemişti. Hatta son zamanlarda üyeliğimi sonladıracağımı söylüyordum. Henüz sonlandırmadan blutv ile karşılaştım. Haftalık ücretsiz deneme sürümü vardı, bir haftadır onu da kullanmaya başladım. Aralarındaki farkları ve güzellikleri sizlerle de paylaşmak istedim. Hem belki okur, gördüğüm eksiklikleri düzeltirler.

Altyazı Seçeneği

Netflix'in en sevdiğim özelliği altyazı seçeneği olsa gerek. Altyazı olarak çoğunlukla İngilizce ve Türkçe seçebiliyorken, buna Arapça'yı da eklemişler. Çoğu film Türkçe seslendirmeli olarak karşımıza çıkıyor ki benim baktıklarımın %95'i diyebilirim. Özellikle dizi izlerseniz, bir sonraki bölüme geçtiğinizde seçiminizi hatırlıyor ve eski seçtiğiniz seçime göre devam ediyor. Örneğin Gossip Girl'ü Türkçe dublaj izliyordum, ikinci bölüme geçtiğinde yine Türkçe dublaj seçeneğiyle izlemeye devam ettim.

Blutv'de ise Türkçe dublajı bulunmayan Türkçe altyazı seçeneğini ayarladığım Big Bang Theory'i izledim. Bir sonraki bölüme geçtiğimde tekrar film anadiline döndü ve altyazıyı tekrar belirlemek zorunda kaldım. Başka filmlere geçtiğimde de her film kendi dilinde yayınlanıp, alt yazı seçeneğini tekrar seçmek zorunda bıraktı. Önemsiz bir özellik gibi gözükse de, mutfakta yemek yaparken dizi seyrettiğimden her bölümde tekrar bu işlemi yapmak beni sıktı açıkçası. Fakat altyazı boyutunu seçme özelliğinin olduğunu da belirtmeliyim. Netflix'de bu özellik yok.  3 farklı boyuttan birini seçebiliyorsunuz.

Hd Film Seçeneği

Netflix'de de Blutv'de de Hd film özelliği mevcut. Fakat Hd film izlerken Blutv daha yavaş kalıyor, donmalar yaşıyorum. Aynı bilgisayarda iki ayrı sekme olarak açtığım için bunun internetten veya bilgisayardan kaynaklanmadığını kullandıkları server dolayısıyla olduğunu da belirtmek isterim. Netflix bu konuda daha iyi bir servere sahip sanırım demek çok da yanlış olmaz.

Size Özel Öneri Filmler

Netflix'e üye olduğunuzda ve üye girişi yaptığınızda size bir film listesi gösteriyor ve bu filmler içinden sevdiklerinizi seçmenizi istiyor. Sonrasında giriş yaptığınızda filmleri drama,komedi,korku gibi kategorilere ayırdığı bölümde "Büşra için en iyi seçimler" kategorisi altında sevdiğiniz filmlere paralel filmler veriyor ki genelde benim izlediğim ve gerçekten çok sevdiğim filmler listeleniyor. İzlemediklerimi de izliyorum ve hiç üzülmüyorum.

Blutv'de bu tip bir kategori seçimi veya sevdiğiniz filmleri seçmeniz gibi özellikli şeyler istenmiyor. Burada da kategoriler var fakat kategoriler biraz daha farklı. Mesela "katilin uşak çıkmadığı filmler" gibi ilginç kategoriler yer alıyor ki bu benim bayaa bir ilgimi çekti. En çok da "Sevgi neydi, sevgi emekti" kategorisine güldüm diyebilirim :)) Vurdulu kırdılı filmler kategorisi gibi ilgi çekici ve bir o kadar bizden kategorilere sahip.

Otomatik Geçiş Özelliği

Netflix'in en sevdiğim özelliği bu olsa gerek. Bir dizi izlerken bölüm biter bitmez 10 saniye içinde diğer bölüme geçeceğine dair bir uyarı alıyorsunuz. Dilerseniz başka bir filme geçiyorsunuz, devam etmek isterseniz bekleyip sonraki bölüme geçiyorsunuz. Ya da play'e basıp direkt yeni bölüme geçebilirsiniz. (dediğim gibi seçtiğiniz alt yazı veya dublaj özelliği otomatik geçilen diğer bölüme de aynen yansıyor)

Blutv'de böyle bir özellik yok henüz. Bölümünüz bitince sol üst köşeden bölüm seçebilirsiniz. 

Kaldığın Yerden Devam Et Özelliği

Netflix'in beni asıl feth eden özelliği bu. Çünkü evde iş yaparken, ya da bir şeyle meşgul olurken izlediğim filmi oturup bir kere de bitiremiyorum. Durdurup başka işe devam ediyorum. Durduğum saniyeden devam etmem için bir kategori oluşturuyor. "Büşra,İzlemeye Devam Et" diyor bu kategoriye. Filmime aynen bıraktığım yerde ya web sitesinden, ya smart tv'den ya da cep telefonumdaki application'dan aynen devam edebiliyorum. Eski izlediğim filmler de aynen bu kategoride yer aldığından, izlediğim filmleri de tekrar görebiliyorum. (benim gibi isim hafızası olmayan biri için süper özellik)

Blutv'de ise filmin kaldığı yerden devam etmemi sağlayacak bir kategori oluşturuyor fakat dizilerde bu durum böyle olmuyor. Yani bir film izliyorken yarısında kapadıysanız, orada gözüküyor fakat dizilerin hangi bölümünde kaldığınızı asla göstermiyor. Kaç gündür big bang theory yazmaktan sıkıldım açıkçası. O kategoride yer almadığı ve kaldığım bölümü göstermediği için her seferinde bölüm bölüm geçip kaldığım bölümü bulmaya çalışıyorum. 

Film Çeşitliliği

Netflix'in orjinal dizileri ve filmleri oldukça fazla olmasına rağmen, çok sevdiğim filmleri fazla bulamıyorum. Hani film çeşitliliklerini biraz daha arttırsalar tadından yemeyeceğim. Dizileri Türkçe dublaj yaptıkları için geç gelmesi söz konusu oluyor. Fakat her hafta bir sürü film eklediklerini de söylemeden geçemeyeceğim. Film çeşitlilliğini her geçen gün arttırıyor olmaları benim için artı bir puan.

Blutv'yi bir hafta kullandığım için yeni eklenen filmler hakkında bir bilgim yok. Fakat hep bilindik, adını duyduğumuz ve izlemek istediğim filmlerin olduğunu söylemeliyim. Televizyonda verilen filmler ağırlıkta olsa da, film çeşitliliği konusunda buraya da kısır diyebilirim. 

Canlı Yayın İzleme

Netflix'de böyle bir özellik yok, açıkçası benim gibi televizyon izlemeyi sevmeyen biri için olumsuz bir özellik değil, öyle bişey istesem açar televizyon izlerim sonuçta

Blutv'de ulusal kanalları canlı olarak izleyebilirsiniz.

Telefon Uygulaması Özellikleri

Netflix'in de Blutv'nin de Google Play'den indirebileceğiniz uygulamaları mevcut.  İkisini de indirdim. Netflix'i zaten aktif olarak kullanıyordum. Bu yüzden ilk onunla başlayacağım. Web sayfasında kullanılan tüm özellikleri aynen buraya da aktarmayı başarmışlar. Buna artı olarak ise ağlamak isteyebileceğiniz bir özellik eklemişler "çevrimdışı izleme". dizimin üç bölümünü bu şekilde indirip, yolda giderken izleyebildim. Benim gibi uzun yolculuklar yapan insanlar için ideal bir sistem diyebilirim. Çevrim dışı izleme özelliğini kullanarak telefonunuza filmleri indirebilir, rahatlıkla izleyebilirsiniz.

Blutv'de çevrimdışı izleme özelliği maalesef yok. Web sitesinde bulunan özellikler aynen buraya da aktarılmış. Fakat çevrimdışı izleme özelliği olmadığı için application farkı ortaya konulmamış.

Liste Oluşturma

Her iki uygulama da kendinize ait liste oluşturabiliyorsunuz.

Birden Fazla Profil Kullanımı

Netflix'de birden fazla profil oluşturup kendinize özel sayfa yaratabiliyorsunuz. En başta sevdiğiniz filmleri seçtiğiniz için, size yönelik filmler gösteriliyor. Ve de daha önce de bahsettiğim gibi, kaldığınız yerden devam edebilmeniz ve izlediğiniz-izliyor olduğunuz filmleri görebilmeniz adına kişisel bir hesabınızın oluşturulması harika bir şey oluyor. Mesela a kişisinin ayrı bir profili (malum ayrı filmleri ve dizileri takip ediyoruz) benim ayrı bir profilim mevcut. Tek mail adresi ile giriş yapıp, kendi profilimize girip kendi filmlerimizi görebiliyoruz. Bunun en güzel yanı ise çocuğunuz varsa onun için de bir profil oluşturup, ona göre filmler seçebiliyor oluşunuz.

Blutv'de böyle bir kullanım yok. 

Fiyatlandırma

Netflix'in Basic, Standart ve Premium özellikli seçenekleri var. Ben Basic kullanıyorum. 
Basic: aylık 16 TL, Hd değil (öyle çok düşük bir kalite değil hd ile farkı anlaşılamayacak kadar az) aynı anda tek ekranda izleme yapabiliyorsunuz.
Standart: 28TL, Hd görüntü var fakat UItra Hd yok. Aynı anda 2 farklı ekranda izleme fırsatınız oluyor
Premium: 40TL, Hd ve Ultra Hd özellikleri mevcut. Aynı anda 4 farklı ekranda film izleyebiliyorsunuz.

Blutv tek ekranda izleme özelliğine sahip ve hd,sd özelliklerinden istediğinizi seçerek her ay 10 TL ödeme koşuluyla sahip oluyorsunuz.

Not: tek erkan, çift ekran farkı ise şöyle oluyor: mesela ben kendi bilgisayarımda bir film izlerken a kişisi başka bir bilgisayarda başka bir film izleyebiliyor. Netflix'e ilk üye olduğumda Premium ile başlamıştım ve hem televizyonda hem de telefonda farklı filmleri aynı anda izleme manyaklığını gerçekleştirmiştim. :))

Dip Not: Blutv ve Netflix üyeliğinizin olması başka yerlerde de hesabınızı açıp izleme güzelliğini sunuyor. Mesela bir filmi izlerken misafirliğe gitme durumunda kaldığınız. Eğer gittiğiniz evin televizyonu smart ise, orada hesabınızla giriş yapıp, kaldığınız yerden filminize devam edebilirsiniz :)

Son not: Blutv için:  https://www.blutv.com.tr/ adresini
Netflix için : https://www.netflix.com/tr/ adresini ziyaret edebilirsiniz.

Yorumlar

  1. Netflix'i dün keşfettik kız kardeşimle geceden beri film, dizi izlemekten şuan gözlerim ağrıyor...
    ve bayıldık gerçekten şuan deneme sürümündeyiz sanırım premium alırız. Telefonda çevrimdışı izleme özelliği mükemmelmiş :)

    YanıtlaSil
  2. Beni daha çok ellerindeki diziler ilgilendiriyor hangisi daha kaliteli ve güncel tabi yabancı diziler açısından soruyorum bunu

    YanıtlaSil
  3. yabancı diziler için tabii ki netflix :)

    YanıtlaSil
  4. Bizde appletv var, oradan film izliyorum ama dizi izlemek için bir yer yok, dsamrtın evladiyelik bölümlerine kaldım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. netflix dizi ve belgesel konusunda çok iyi :)

      Sil
  5. büşra hanımcım merhaba "annesinin prensesi"nin etkinliğinde esşleşmişiz de bi selam vereyim dedim :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hoşgeldiniz, hemen soruları hazırlayıp gönderiyorum :)

      Sil
  6. ben de inceleyeyim biraz merak ettim teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  7. İçerik bakımından Netflix karşılaştırılamayacak kadar sağlam.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bi sesin çıksın..