18 Temmuz 2017

Yağmurdan öğrendiklerim!


1- Milletimizin mizah seviyesi Erciyes'i aşmış durumda Everest'e doğru ilerliyor.

2- İstanbul'da altyapı sorunu kesinlikle var. Çarpık kentleşme, büyük binalara verilen izinler, yeterli giderlerin olmaması oldukça büyük sorunlar. Ve de en önemlisi dere yatağına yapılan evler.

3- İnsanlarımız o kadar pis ki, çöplerini sağa sola attıklarından yağmur halinde çöplerin hepsi rögar kapaklarını tıkıyor. Daha şimdi evin önündeki kapağa baktım da, bir sürü çer çöp. Siz büyükler yere çöp atmazsınız zaten ama lütfen çocuklarınızı bu konuda eğitin.

4- Çok bunaldık, off yaz bitsin artık diyenlere tokat niteliğindeki yağmur büyükşehir hayatını felç etti. Bugün güne gidecektim, gidemedim. Mutlu musunuz?

5- İstanbul'un havası o kadar pis ki, camlarım çamur içinde. Düşünsenize bu havayı soluyup mutlu olmamız bekleniyor. Sigara içenlere müjde, bırakabilirsiniz artık, yalnızca nefes alsanız zaten zehirlenirsiniz. Para harcamayın boşa.

6- Yağmur o kadar ürkütücü yağıyordu ki, biz de istedik cam kenarında oturup kahve içmeyi. Fakat camlarım su aldı. Daha kötüsü arkadaşımın çalıştığı iş yerini bok basmış. Evet, kanalizasyon yetersizliğini bir kez daha anlamış olduk. Bunca eve izin verilirse, doğal tabi.

7- Gökdelenlerden ve kapitalizmden nefret ettiğimi tekrar öğrendim. Neyse, bu yağmurluk bu kadar. Tüm yağmur arkadaşlarıma selam gönderirken, okuyanlara sevgilerimi sunuyor varsa bir anınız dinlemek istiyorum. Zira ben evde oturup BatesMotel izliyorum. :)

26 yorum:

  1. anadolu yakasında tuzlada çalışıyorum. Bu tarafa o kadar yağmadı yalnız arkadaşının başına gelenleri duyunca evim ne halde acaba diye merak ettim :) 2.katta olsa da umarım bok falan basmamıştır evimi:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. umarım bir şey olmamıştır :/ hepimize geçmiş olsun :)

      Sil
  2. Bu arada bates motel güzeldir izleyin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 5. sezondayım ve sanırım biraz sıkıldım. bu sezondan sonrası biraz sıkacak gibi, çünkü norma öldü :(

      Sil
  3. Ben şahsen güne gidememene çok üzüldüm:))) Şikayet edenlere de kızıyorum şu an:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. güne gidememek beni de çok üzdü. nerede o mercimekli köfteler, börekler ahhh :/

      Sil
  4. Altyapı sorunu v.s bunlar yıllardır geyik halini artık. İnsan öldüren bir sorun ama sadece laklak ediyor yetkililer.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. umarım her şey çok daha iyi olur

      Sil
  5. Bazı insanlar için beklenen an, bazıları için kaçınılan, korkulan an ama olmasına engel olunamayacak ama etkileri bazı çalışmalarla önlenebilecek bir unsurdur yağmur. Ben pencerenin kenarında uzanmmış kahve eşliğinde Dostoyevski'nin Yeraltından Notlar adlı kitabını okudum bitirdim ama şehir adeta afete uğradı ve birçok insan mağdur oldu. Tuhaf bir dünya işte. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben teşekkür ederim yorumunuz için. biri yer biri bakar kıyamette işte bundan kopar :D

      Sil
  6. Aynı durum küçük bir şehir de olsa bizde de mevcuttu. Benim bahçe su içinde kaldı ne yazık ki.

    YanıtlaSil
  7. İzmir'deyim ve şuan İstanbul'un yaşamsal sorunlarını düşünemiyorum Hoca'M, ben burada mutluyum, kendinize iyi bakın...:D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim, iyi izmirlemeler :)

      Sil
  8. Bir Antalyalı olarak senelerdir "aman istanbul'da yağmur mu yağıyor sanki" derdim. Sabah işyerindekiler ilk kez kar görmüş çocuk gibi yağmuru büyük bir ilgiyle izlerken, ben oturup kahvaltımı yaptım falan. Evet arkadaşlar, Antalya yağmuru dediğimiz şey tam olarak bu oluyor. Sonunda istanbul halkı gerçek yağmuru da görmüş oldu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bir Trabzon çocuğu olarak ne fırtınalar görmüştüm. fakat istanbul da olunca insan bir korkmuyor değil hani :(

      Sil
  9. Yağmur benim için çok şey ifade ediyor. Altyapı halledilse çok iyi olur nitekim bizim burada seller akıp gidiyor ileride bot almayı düşünüyoruz. Hatta çok eskiden buraları sel alıp götürmüş

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. uumarım hepsi hallolacaktır en kısa zamanda. bu afet olayı daha da devam edecek belli. dünyanın dengesini bozduk, o da bizden bir şekilde hırsını alacaktır elbet.

      Sil
  10. Babam hep derki İstanbul'da gezilir ama yaşanmaz. Yağmur bir kez daha bunu kanıtladı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aaa istanbul hayattır, yaşamdır. ben de hep öyle diyor, sonra başka bir şehre gidince burayı ne kadar özleidğimi anlıyorum :)

      Sil
  11. Eskiden bir tekerlemw söylerdik: yağ yağ yağmur tarlada çamur teknede hamur ver allahım ver bol bol yağmur. Artık bu tekerlemeyi söylemeye korkar olduk:(((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yağmur berekettir. yağsın ama tadında :))

      Sil
  12. avrupada yaşayıp rahat etmeli vallası :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. avrupa da da durum pek vahim. almanya dan bi video gönderdi kuzenim, oranın da raylı sistemleri bizimkillerden farksız değilmiş. doğal afet diyelim biz buna ve önlem almaya çalışalım bence :)

      Sil
  13. Şehir kavramı insanlar için o kadar boş gelmiş ki daha doğrusu boş yerleştirilmiş ki, yapılan tek şey dünyayı montalamak. Tabi ki dünyada afet denen bir şey var ama bu doğallığında olması gerekir, insan eliyle değil.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok doğru. keşke doğaya dönebilsek.. :( ama nerdeee

      Sil

Bi sesin çıksın..