7 Kasım 2017

Bir Gamer İle Evli Olmak..


Hepimizin yaptığı en büyük hatadır belki de evlenmeden önce evleneceğimiz erkek hakkında belli nitelikler oluşturmak. Ben yaptım. Örneğin bir erkekte aradığım en büyük nitelik zekasıydı. Görünüşü ne olursa olsun, konuştuğu zaman beni susturabiliyorsa, konuştuklarımın üzerine laf edebiliyorsa, bana yeni bir şeyler öğretebiliyorsa, hiç bilmediğim konularda saatlerce anlatabiliyorsa benim için zeki insanlardan bir tanesidir. Evleneceğim erkekte ilk nitelik zeki olması, dindar (namazını kılan ve dini konulara özen gösteren) biri olması ve oyun oynaması. Evet, yanlış duymadınız, benim için bir erkeğin oyun oynaması çok önemliydi. Çünkü oyun oynayan erkekler futbol izlemezdi. Fakat nereden bilebilirdim ki, bağımlı olabileceklerini..

Oyun oynamayı çok seven bir insanım. Daha dos sistemli bilgisayarlar varken bilgisayar oyunu oynamaya başlamış, ateri ile geliştirmiş, sonra yine bilgisayara dönerek çeşitli oyunları oynamış bir insandım. Oyun muhabbeti yaptığımda, şöyle bir geçmişe döndüğümde "ne diyo bu mal" tepkisini de almışımdır çoğu kez. İşte a kişisi ile saatlerce olmasa da bir süre oyun muhabbeti yapabilmiştik. Sonra baktım, ciddi ciddi oyun oynuyor. Çok sevindim. Zaten diğer iki niteliği de fazlasıyla taşıdığından olacak ki, hemen evlendik :)) Fakaatt bilmiyordum ki bir gamer ile evli olmak yanında başka şeyleri de getiriyor..

1) Yemeklerini çok hızlı yerler

Gamer olan insanlar muhtemelen online oyun oynuyorlardır. Online olmasa bile, oyunlarını yarıda keserler yemek için. Sizin binbir zorlukla veya muhteşem sunumlarla hazırladığınız sofraya oturmaları ile kalkmaları bir olur. Onları bekleyen oyun arkadaşları, vurmaları gereken teröristler falan vardır oyunlarında. Eğer 10 dakika içinde dönmezlerse oyundan atılacaklarından, ne yemeğin tadını anlarlar, ne de sofranın düzenini. Ha bunun iyi bir yanı vardır, ne verseniz yerler. Ay bu tuzlu olmuş, ay bunun şusu eksik muhabbetine giremezler. Zamanları yoktur. Şöyle oturalım, baş başa iki kelime konuşalım deseniz, olmaz o iş.

2) Konuşmak çok zordur

Genellikle bilgisayar başında olduklarından (hele ki a kişisi gibi işi pc müh ise) ya oyuna odaklıdırlar, ya da işlerine. Bu yüzden ne derseniz deyin ya duymazlar, ya da hı hı deyip geçiştirirler. İşte hayatım yarın ananemlere gideceğiz dediğinizde onlar evet derler ama bilinçli bir biçimde söylemediklerinden  gidecekleri gün "ben ne zaman söz verdim" falan diyebilirler. İki dedikodu yapayım deseniz, asla öyle bir dünyaları yoktur. Es kaza yolda konuşabilirsiniz onlarla, ya da oyundan kalkıp yatmaya hazırlandıkları o kısa an da. Tabii siz çok daha öncesinde uyumadıysanız.

3) Geç yatarlar

Amerika server ları ile oynuyorlarsa, oyunları sabahlara kadar sürebilir. Ya da arkadaşlarıyla aynı anda oynuyorlarsa kendilerini kaybedip sabahlayabilirler. Yarın iş mi var? Erken mi kalkacaklar? Onlar için bu hiç önemli değildir. Önemli olan oyundur. Bu yüzden işte bugün az uyudum, uyku benim için önemli falan demezler asla. Onlar için geç yatmak bir hayat felsefesidir. "Ben yatıyorum" tribi atar yatarsınız ama o muhtemelen bunu duymaz. Duysa da anlamaz. Kafa başka yerdedir çünkü. Sonra benim gibi uykunuzu alıp gecenin 3 ünde 4 ünde kalkıp "sen hala oyun mu oynuyorsun" diye cırlarsınız, sonra öğrenirsiniz ki mikrofon açıkmış ve tüm arkadaşları sesinizi duymuştur. Sonraki her ortamda yüzünüze karşı sesinizi taklit ederler ki onların taklit yeteneğine de ayrı hayran kalırsınız :))

4) Gelen misafir erken gitsin isterler

Muhtemelen akşama bir oyuna gireceklerdir ve söz vermişlerdir. Ya da aniden "dota'ya gelior musun" mesajı alırlar ve ellerini ayaklarını nereye koyacaklarını anlamazlar. Siz buradan oyuna davet edildiğini anlarsınız. Misafirlerin gözlerinin içine bakarlar gitseniz de oynasam diye.. Misafirler kalkmaya karar verir vermez gamer odasına koşar ve bilgisayarını açar. "gidiyorlar, geliyorum hemen" mesajını da o kısacık koridorda yazmayı ihmal etmezler.

4) Sabahları erken kalkamazlar

Geç yatma hayat felsefesinin bir getirisi olarak erken de kalkamazlar. En erken 9 da kalkarlar fakat ayılmaları öğlen 1'i falan bulur. kahvaltı keyfi asla olmaz. Dışarda kahvaltı yapalım deseniz de hep keyifsizdirler. Uykularını alamamışlardır çünkü. Gece uykusu olmayanın sabah keyfi olmaz tabii ki. 

5) Çok sinirlidirler

Özellikle oyunda kaybetmişlerse. Gereksiz bir gerginlik vardır üzerlerinde. Oyunda stresini atıyor sanırsınız ama kaybettikçe daha da streslenir, durduk yere bilgisayara, oyunculara, hatta oyuncular en yakın arkadaşları olmasına rağmen dostlarına bağırmaya başlarlar. Siz dışardan izlerken "ben olsam suratına bakmak bunun" diye düşünürsünüz fakat akşam muhabbetlerine kaldıkları yerden devam eder "oğlum sen orda şöyle yaptın, bak bir daha seni almıcaz, yok biz üç kişi oynadık sen yoktun" tarzında ara yumuşatıcı fakat bol laf sokmalı cümleler kurarlar..

6) Kulaklık bir uzantılarıdır.

Beş duyu organlarına ek olarak kulaklık vardır. Siz evde ayılsanız, bayılsanız, tüpü patlatsanız duymazlar. Kulaklarında en pahalı kulaklıklarla son seste oyunu dinlerler. Çünkü oyunda bazen öyle yerler olur ki düşmanın ayak sesini duymanız gerekir. İşte bu yüzden sadece kulaklıktan gelen seslere kendilerini verirler. Evde yangın çıksa, paçaları tutuşunca yangını hissedeceklerdir. Boş yere bağırıp sesinizi yormamanız gerekir. Ya özel bir ışık sistemi kurup düğmeye bastığınızda pc ekranın yanında ışık yanmalıdır, ya da yanına gidip dürtmeniz gerekir. Ay üç kereden fazla da bunları dürtemezsiniz "yine ne oldu" diye kulaklıklarını bir çıkarışları vardır ki, dürttüğünüze dürteceğinize pişman olursunuz.

7) Çok para harcarlar

Oyunlara, bilgisayar parçalarına, farelere, kulaklıklara falan verilen para onların cebini hiç yormaz. Ay şurdan bir kazak alalım deseniz, kendisine alacak olsanız bile o fiyat ne derler ki fiyat 50 tl falandır. Ama bir klavyeye 500tl verebilirler. veya bir oyuna 100 tl. Alışması zordur, alışınca kolaydırlar.

8 ) Geç kalırlar

Oyunun bitmesine göre plan yapılır. Sen giyinene kadar bi el atıyım diye oyuna girerler, o elin bitmesi yarım saat sürer.  Siz giyinmiş hazır bi halde oyunun bitmesini beklersiniz. Gideceğiniz yere de hep geç kalırsınız.

9) Yanlışı affedemezler

Eğer yan yana oynuyorsanız bizim gibi, yaptığınız en ufak hata, o güne kadar yapmadığnıız tartışma sebebi olur. Bazen siz ona laf edersiniz, bazen o size. O ufak hatayı yaptığına inanamazsınız. Ne gerizekalılığı kalır, ne gerizekalılığın başkanlığı :)) Birinizden biri oyunu terk eder sinirden, sonra ertesi gün aynı döngü :)) Bu yüzden aynı anda aynı oyuna girmek pek mantıklı bir hareket değildir :))

Toplamak gerekirse, eğer oyun oynamayı seven birisi iseniz, oyun oynamayı seven birinin halinden anlarsınız. Değilseniz, ortak noktaları bulmak zorundasınız. Birbirinize zaman ayırmalı, tek bir şey üzerine odaklanmamalı, birbirinizi dinlemelisiniz. Aslında bu kural sadece gamer ile evli olanlar için, herkes için geçerli olan bir kuraldır. Kendinize ve hayat arkadaşınıza iyi bakmanız dileğiyle :)

39 yorum:

  1. Ama misafir yatılı değilse öyle gece yarısı ikilere, üçlere kadar da oturulmaz ki. Uyuklar insan. Hak verdim :))))))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. (Acemidemirci, size blogtan da ulaşamadım kayıtlı olan mail adresinizden de :/ bloğunuza bir yorum bırakmak istedim ama yorum kısmında bir sıkıntı gözüküyor, nerden kaynaklı bilemiyorum :( haber vermek istedim.)

      Sil
    2. yatılı misafir maalesef :/ ama tüm gün uyukluyor yahu :)

      Sil
  2. Ben de oyun oynamayı sevdiğim için bir dereceye kadar anlayabilirim ama her şeyin fazlası zarar. O yüzden dozunda olsa çok daha iyi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben dozunda oynayanlardanım :) fakat işte herkes böyle olamıyor :(

      Sil
  3. Öyle uzagiz ki bu oyun işlerine.ama çok zormuş bu anlattıkların.gercekten oyun sevenler oyun sevenlerle evlensin:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kesinlikle, başkası kaldıramaz ya da artık umursamama yolunu seçer. Belki doktor falan olursa eve geç gelir, senle mi uğraşcam diyebilir :)

      Sil
  4. neyse ki sen de anlıyormuşsun bu işlerden ::) yoksa sadece evliliğe değil oyunlara falan da alışman gerekecekmiş en başlarda :) yine de ben baya eğlenceli buldum halinizi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bazen eğlenceli ama bazen de sinir bozucu olabiliyor :))

      Sil
  5. Namazları nasıl ayarlıyor acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. nasıl yani namazları ayarlamak derken? :(

      Sil
    2. Geç yatıp erken kalkamazlar dediğiniz için onu merak ettim bazen ben geç yatınca sabah zor kalkıyorum o anlamda sordum.

      Sil
    3. sabah namazına kalkıyor :) kılıyor. sonra kahvaltıya da kalkıyor, yapıyor. sonra öğle namazında uyanıyor :)

      Sil
    4. Erkekler zor buyur diye bir söz işitmıştim..zamanı var bekli de,belki de senin daha sabırlı olman gerek bilemiyorum dilerim ki huzurlu olursun konuşabilirsin de eşinle konuşmak her zaman ise yaradığını düşünüyorum..

      Sil
  6. Evinize bir altın top aldınız mı sorun çözülecektir. :) Mutluluğunuz dâim olsun...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. alacağız en kısa zamanda inşallah :)) çok teşekkür ederiz ''

      Sil
    2. Büşraaa bişeyler mi var yoksa :)) Benim yazıma yaptığın yorumla bunu birleştirince öyle anladım da :D

      Sil
    3. hahaha doğru anladın gibi sanki sevgili özlem :))

      Sil
    4. hayırlı olsun canım çok sevindim :)

      Sil
  7. okuyunca şaşırdım:) hayat sadece oyun oynamak mı yahu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bazı insanlar için maalesef öyle :(

      Sil
  8. Merhaba, blogunuzu yeni keşfettim ;) takibe aldım banada beklerim blogum ilginizi çekerse sevgiler ;)

    YanıtlaSil
  9. Off cidden çok zormuş.. alana allah kolaylık versin diyeyim :) Sevgiler,

    YanıtlaSil
  10. eee böyle artııık günümüz evlilikleriii :)

    YanıtlaSil
  11. eşimi gördüm :) Çok bağımlı olmasa da özellikle 3. ve 8. madde onu yansıtıyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. geç yatıp geç kalkan insanları da hiç sevmem :) ama işte napalım el mahkum. :)

      Sil
  12. Tıpkı eski beni anlattın :) Şükür o halden kurtuldum. İçinden tutup çeken oldu. Birde baktım aa aaa Dünya varmış :))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kayınvalideme göre de evlenince geçer diye düşünüyormuş ama ben ondan beter çıkmışım :)

      Sil
    2. Ahahah :) Güldürdün beni yaa Allah ayırmasın :)

      Sil
  13. Ben de anne olarak aşinayım sofrada buz kesen yemekleri iki dakikada yutarak oyuna geri dönenlere.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. annelerimizin genel geçer sıkıntısı bu galiba :(

      Sil
  14. oyuna ara verin mantıklı değil ya da haftada bir iki geçeyi bu hobye vakfedin bu bir hobidir zira öyle kalsın kuzucuklarım :) keyifli oyunlar

    YanıtlaSil
  15. O hatayı ben yapmadım:))) eşimle tanıştığımda 15 yaşındaydım. daha çocukmuşum yani öyle şeyleri düşünecek olgunluğa da sahip değilmişim..şimdi aradan geçen onca seneden sonra bakıyorum da önem verdiğim hiç bir özellik onda yok sevmediğim ne varsa da hepsi mevcut:))) benim eşim gamer değil ama televizyonkolik.. eve girer girmez benden önce tv kumandasına selam veriyor..televizyondan nefret eden biri olarak bunu anlamıyorum. sanırım hiç bir zaman da anlayamayacağım:( sizinki de zor bu arada :/

    YanıtlaSil
  16. Ne güzel anlatmışsın gamer nedir öğrenmiş oldum ama okurken bile içim şişti yaaa bağımlılık bu bildiğin :)

    YanıtlaSil

Bi sesin çıksın..