İnternette Tanıştığın Biriyle Buluşmak

İnternette tanışılan bir insana güvenilmemesi gerektiğine inanıyorum. normalde okulda tanıştığınız birinin sapık çıkma ihtimaline karşı internette tanıştığınız herhangi birinin manyak olma ihtimali çok daha yüksekmiş gibi geliyor. özellikle şu tanışma uygulamaları, sitelerinde bulunan arkadaşlıklar. hadi bir forumda tanışırsın, oyunda tanışırsın, blogunu okursun ya da instagramda yıllardır takip ediyorsundur, twitter da izliyorsundur falan; en azından kişi hakkında ufak da olsa bilgin vardır. ama hiç tanımadığın, kendini kız bulmak için (ki ne için olduğu da çok belli değil) bir siteye kaydetmiş adama güvenemezsinmiş gibi geliyor. Evli mi bekar mı nedir, neyi nasıl saklıyor belli değil. Kimisinin adı bile gerçek çıkmıyor. 

Düşünsene buluşuyorsun adamla. Yiyeceğine kaşla göz arasında bir şey katıyor, ondan sonra sen fenalaşınca "ay sevgilim fenalaştı" diyerek ne kadar kalabalık mekanda olursanız olun sizi kucaklayıp başka bir yere götürebilir. olmadı mı? bir filmde olmuştu. ama gerçekte olmaz inşallah. 

Ya da size gönderdiği fotoğraflardan çok ayrı bir insanla karşı karşıya geliyorsunuz aniden. Kimin nesidir nelerden hoşlanır, boş zamanlarında neler yapar falan hiç bir şey bilmiyorsunuz. günümüzün görücü usülü de diyebiliriz bu duruma. ama görücü usulünde en azından ortada bir aracı olur. burada aracı internet olsa gerek. internetin halini düşününce pek de güvenilir bir aracı değil bence.

Bana kalırsa internette tanıştığın birisiyle buluşmak büyük cesaret istiyor. gençlere çok doğal geliyor olsa da ben artık 30 yaşına gelecek olan insanım. bana biraz saçma geliyor. onun yerine tanışmak için sosyal ortamlarda bulunmak daha doğruymuş gibi geliyor ne bileyim. birileriyle bir şeyler paylaşmak, kurslara gitmek, sivil toplum örgütlerine katılmak falan insana hem güzel şeyler katıyor, hem güzel dostluklar katıyor. kısmetinizde var olan bir insan var sonuçta. onu bulmak için bu kadar kasmamak lazım. o sizi nasıl olsa bir şekilde buluyor.  Gidin kendinizi mutlu edecek şeylerle uğraşın, resim çizin, fotoğraf çekin, bir enstrumanı çalmayı öğrenin ne bileyim spor falan yapın. 

Yorumlar

  1. Valla bana eskiden de öyle geliyordu simdide öyle. Bu ne cesaret arkadaş. Valla ben tırsıyorum yalan değil. 😀

    Şimdide evliyim zaten Rabbim korusun öyle şeylerden. Ama gençlerin cahilliği mi diyeyim direk cahillik mi diyeyim bilemedim. Kaç yaşinda insanlar bile güveniyor. Allah akil fikir versin.

    YanıtlaSil
  2. Arkadaşlık programları bence de çok saçma. Sonuçta neyin yalan olduğu neyin gerçek olduğu uzaktan bilinemiyor.

    YanıtlaSil
  3. Haklısınız. Bana da blog ortamı dışında böyle tanışmalar pek sıcak gelmiyor.

    YanıtlaSil
  4. Ben de internette tanıdığım kimseyle gerçek hayatta görüşmedim. Ama bu sayede evlenen arkadaşlarım bile oldu açıkçası. Karşına iyi insanların çıkması büyük şans işi.

    YanıtlaSil
  5. Yokluk insana neler yaptırıyor demek ki:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. olaya yokluk olarak yaklaşılırsa olay tabi ki zıvanadan çıkar, dostluk olarak yaklaşım gösterildiğinde bu tutumu sergileyemezler di bu yıllar önceydi tabii zamanla ahlaken çökertildi bu durum.

      Sil
  6. Bana biraz değil tamamen saçma ve garip geliyor. Böyle birşey neden var sahiden, anlamlandıramıyorum..

    YanıtlaSil
  7. Her gün gördüğün insana bile güvenemez hale gelirken internet ortamında tanışılan insanlara güven ne kadar duyulur tartışılır!

    YanıtlaSil
  8. İnternet ortamının güveniryliliği yok. Çünkü verilen bilgilerin sağlaması yok. Sarıçizmeli mehmedağa. Reel ortamlarda bile insanlar kandırılabiliniyorlar.

    YanıtlaSil
  9. İnternetin ilk var olduğu 2000 yıllarında ben biri ile tanıştım. Yıllardır görüşürüz. Blog aleminden de 2 kişi ile tanıştım. bu sağlam kişileri seçebilmekte şanstı herhalde benim için.Yıllar içerisinde ne yazık ki zıvanasını çıkarmışlar artık güven yok..

    YanıtlaSil
  10. Şu zamana kadar internet üzerinden fazla kişiyle buluşmadım. Ama uzun yıllardır konuştuğum kişilerle tanışmışlığım var. Bu sayede iyice birbirimizi tanımış oluyoruz ve buluştuğumuzda da değişen birşey olmuyor. Sadece fotoğraflarda gördüklerimin canlı hali :)

    YanıtlaSil
  11. aynen katılıyorum, bu devirde insan tanıdığına bile güvenemiyor bırak tanımadığın bir insanı...iyi insanlarla karşılaşmamız dileğiyle, elinize sağlık, sevgiler:)

    YanıtlaSil
  12. O kadar ön yargıyı doğru bulmuyorum ben.Benim internette tanışıp evlen arkadaşlarım var.Gayet de mutlular.Önemli olan dürüst olmak.Kişiler dürüst ve açık olursa sıkıntı olmaz.Tabi ki ilk buluşmada da temkinli olmak gerek ama o kadar da güvensiz olmayalım derim ben :)

    YanıtlaSil
  13. Bence iyi cesaret. Ama değindiğin konular çok yerinde, kesinlikle katılıyorum :)

    YanıtlaSil
  14. İstisnalar kaideyi bozmaz derler ama çok dikkat etmek gerekiyor.13-20 yaş arası gençler de maalesef çok sıkıntılı durumlarla sonuçlanan yüzlerce örnek var.

    YanıtlaSil
  15. İntetnet üzerinden evlenen insanlar var ama Dikkatli olmakta fayda var sanırım Çok tanıdığın bir insanda sapık olabiliyor .. Karışık durumlar sanırım ...

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bi sesin çıksın..